کاهش ۷۰ درصدی درآمد برای غول فولادی چین

یکی از تولیدکنندگان بزرگ چین اظهار کرد: چالش‌هایی که در نیمه اول سال، صنعت فولاد چین را تحت تاثیر قرار داده‌اند، احتمالا تا پایان سال نیز ادامه خواهند داشت.

به گزارش تجارت ایران و چین، شرکت آن‌استیل(شرکت دولتی فولاد چینی) اعلام کرد که کاهش تقاضا، شوک‌های عرضه و اثرات مرتبط با ویروس بر فشارهای این بخش افزوده است. غول فولادی که از بحران بازار املاک چین رنج می‌برد، گزارش داد که درآمد خالص در نیمه اول نزدیک به ۷۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

آینده ایران و چین در صنعت فولاد / گفت‌وگوی ویژه با یعقوب استیلاف

ادغام فولادسازان آن‌استیل و بن‌گنگ چین و کسب جایگاه سومین تولیدکننده در جهان

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، این هشدار در حالی است که افزایش موجودی‌ها و کاهش حاشیه سود به بدتر شدن چشم‌انداز صنعت فولاد اشاره دارد. با توجه به اینکه اقتصاددانان نسبت به چین نزولی‌تر شده‌اند و پیش‌بینی‌های رشد سال ۲۰۲۲ خود را کاهش می‌دهند، احتمالاً تقاضا، مشکل اصلی کارخانه‌ها خواهد بود.

آن‌استیل در بیانیه‌ای گفت: اقدامات دولت برای تثبیت اقتصاد احتمالاً به بهبود تدریجی مصرف در نیمه دوم کمک می‌کند اما آینده صنعت همچنان در معرض ابهامات قابل‌توجهی است. وحشت ناشی از رکود بالقوه جهانی منجر به کاهش شدید قیمت فولاد از ماه ژوئن شده و باعث زیان شرکت در سراسر این بخش شده است.

هدف آن‌استیل پاسخگویی به بازار نرم‌تر از طریق کاهش هزینه‌ها، از جمله تدارکات و تقویت مدیریت نقدینگی برای جلوگیری از خطرات نقدینگی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین همچنان به سیاست سختگیرانه کووید صفر پایبند است و شهر دیگری در نزدیکی پکن به دنبال ۲۵ مورد گزارش شده محلی کرونا در روز شنبه با قرنطینه نسبی مواجه است. خطر قرنطینه‌های مکرر مرتبط با ویروس به این معنی است که تاخیرهای بیشتری در پروژه‌های ساختمانی وجود دارد.

معاملات آتی سنگ آهن در سنگاپور پس از افزایش ۴.۸ درصدی در هفته گذشته با ۳.۱ درصد کاهش به ۱۰۲.۴۰ دلار آمریکا رسید. قیمت در دالیان ۳.۳ درصد کاهش یافت، در حالی که میلگرد فولادی و کویل نورد گرم در شانگهای کاهش یافت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *