قانون‌گذاران آلمانی در تایپه با تهدیدات نظامی چین علیه تایوان مخالفت کردند

دو روز پس از آنکه حزب حاکم کمونیست چین رد استقلال تایوان را در منشور خود نوشت، یکی از قانون‌گذاران آلمانی که به تایپه سفر کرده امروز (دوشنبه) تاکید کرد، هرگونه تغییر در روابط چین-تایوان باید به صورت صلح‌آمیز صورت گیرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک هیات پارلمانی از آلمان که بر مسائل حقوق بشری متمرکز است، امروز با تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان دیدار کرد. این قانون‌گذاران نظر مثبت خود را نسبت به نحوه برخورد تایوان با تهدیدات چین ابراز کردند.

بیشتر بخوانید:

سفر سومین مقام ارشد آمریکایی به تایوان و واکنش چین

تایوان مایل است با حسن‌نیت با چین همکاری کند

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، پیتر هیدت، رئیس این هیات پارلمانی گفت: تایوان واقعا با تهدیدات نظامی مواجه است. از دیدگاه آلمان، هرگونه تغییراتی در رابطه با وضعیت موجود این تنگه باید بر مبنای ابزارها و اقدامات صلح‌آمیز باشد. همچنین این تغییرات باید پس از آن حاصل شوند که هر دو طرف به یک اتفاق نظر رسیده باشند.

چین، تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و تاکید دارد که این جزیره که در ۱۶۰ کیلومتری سواحل شرقی چین قرار دارد باید تحت کنترل پکن درآید.

حزب کمونیست چین در آخرین روز از کنگره بزرگش که در جریان آن سومین دوره پنج ساله برای رهبری شی جینپینگ را تایید کرد، متممی را به قانون اساسی این حزب اضافه کرد دال بر اینکه با جدایی‌طلبانی که به دنبال استقلال تایوان هستند، کاملا مخالف است و مقابل آنها خواهد ایستاد.

هیدت با اشاره به مانورهای نظامی گسترده چین پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه در ژوئیه سال جاری میلادی گفت: ما شاهد اظهارات ارعاب‌انگیز شی جینپینگ علیه تایوان در بیستمین کنگره حزب حاکم بودیم. ما همچنین واکنش چین پس از سفر پلوسی به تایوان را به خاطر داریم.

تسای اینگ-ون در سخنان خود به متمم قانون اساسی حزب کمونیست چین اشاره‌ای نکرد. اما شورای امور سرزمینی دولت تایوان روز شنبه در بیانیه‌ای از چین خواست تا ذهنیت رویارویی یا فتح این جزیره را کنار بگذارد.

در این بیانیه آمده بود، اختلافات چین و تایوان باید به صورت صلح آمیز حل شوند.

این هیات پارلمانی آلمانی روز یکشنبه وارد تایوان شد و انتظار می‌رود روز چهارشنبه این جزیره را ترک کند. این دومین گروه پارلمانی آلمانی است که در این ماه به تایوان سفر کرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *