پنج توصیه مهم برای اینکه با چینی ها بهتر دوست شوید

یک ضرب‌المثل چینی می‌گوید: «به دست آوردن طلا آسان است، ولی یافتن دوست صمیمی بسیار دشوارتر است.» در کشور چین، نسبت به همه تازه‌واردها و غریبه‌ها نگرش مثبتی وجود دارد.

به گزارش تجارت ایران و چین، برای موفقیت در تجارت با چین ها بیش از هر چیز به دوستی با آنها نیاز دارید. در ادامه به پنج نکته مهم اشاره می‌کنیم تا یک دوستی پایداری با چینی‌ها را تجربه کنید:

1- بعد از خانواده، غذا مهم‌ترین چیز است!

بله، چینی‌ها تنوع غذایی زیادی دارند و برای صرف صبحانه، ناهار یا شام ارزش قائل‌اند. بهترین مکان برای گذران وقت با یک دوست چینی کجاست؟ رستورانی زیبا که انواع غذاهای لذیذ دارد. بنابراین، باید غذاهایی را دوست داشته باشید که چینی‌ها دوست دارند، چون آن‌ها وقت زیادی به امتحان کردن غذاهای مختلف اختصاص می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

2- دوستان نزدیک عملاً عضوی از خانواده هستند

چینی به شدت خانواده‌گرا هستند. آن‌ها به اندازه برادر و خواهر خونی‌شان با شرکای تجاری خود ارتباط نزدیک دارند. حتی باید آمادگی داشته باشید که آن‌ها شما را بر حسب جنسیت‌تان برادر یا خواهر صدا کنند. طبیعی است که یک دوست و همکار چینی دوست داشته باشد اطلاعات زیادی درمورد زندگی شخصی‌تان کسب کند.

3- دوستان چینی در بعضی مواقع ادب را نادیده می‌گیرند

چینی‌ها کلاً انسان‌های مهمان‌نواز و مؤدبی هستند. ولی اگر با شما صمیمی شوند، ممکن است دیگر عباراتی مثل «لطفاً» یا «متشکرم» را به کار نبرند.

Multiracial group of young creative people in smart casual wear discussing business brainstorming meeting ideas mobile application software design project in modern office. Coworker teamwork concept.

4- دوستی بر اساس عادات مشترک است

اگر می‌خواهید دوست چینی داشته باشید، بهتر است او را در مکان‌های مورد علاقه خودتان بیابید. چینی‌ها ذاتاً به ورزش، موسیقی و هنر تمایل دارند. این وجه اشتراک باعث مستحکم شدن پیوند دوستی شما می‌شود.

5- دوستان چینی اهل هدیه دادن هستند

هدیه دادن بخشی از فرهنگ مردم چین است. اگر به خانه دوست چینی خود می‌روید، هیچ‌گاه دست خالی نباشید. البته منظور از هدیه دادن، افراط در این زمینه نیست.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “پنج توصیه مهم برای اینکه با چینی ها بهتر دوست شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *