10 ورزش محبوب چینی ها که خبر نداشتید

با اینکه کشور چین به ورزش‌های رزمی مشهور است، اما شهروندان این کشور علاقه‌مند به ورزش‌های مدرن دیگری نیز هستند. فعالان حوزه صادرات و واردات برای انتخاب بهترین محصول بهتر است علاقه چینی‌ها را در زمینه محصولات ورزشی در نظر بگیرند. کارشناسان تجارت ایران و چین در ادامه، به ده مورد از محبوب‌ترین ورزش‌ها در میان مردم چین اشاره می‌کنند:

1- دو و میدانی

در کشور چین بیش از 50 مسابقه دو و میدانی در طول سال برگزار می‌شود.

2- بدمینتون

چینی‌های زیادی را در پارک‌ها و کنار خیابان‌های این کشور خواهید دید که مشغول بازی بدمینتون هستند. بیشتر قهرمانان بدمینتون‌باز حرفه‌ای نیز اهل کشور چین هستند.

3- شنا

این ورزش میان تمام اقشار جامعه چین محبوبیت دارد. طی سالیان اخیر، تعداد فزاینده‌ای از چینی‌ها به فعالیت ورزشی استخرهای شنا گرایش پیدا کرده‌اند. شیرجه در آب نیز تفریح آبی دیگر چینی‌ها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

4- بسکتبال

این ورزش خصوصاً در میان نوجوانان بسیار رایج است. بیش از 18 درصد ورزشکاران چینی، در رشته بسکتبال فعالیت دارند.

5- یوگا

بازار تدریس یوگا در چین بسیار داغ و مهیج است. بیش از 2 هزار باشگاه یوگا در سراسر چین مشغول فعالیت هستند.

6- فوتبال

فوتبال محبوبیت بیشتری در مقایسه با بسکتبال دارد. بیش از 50 هزار آکادمی فوتبال تا سال 2025 در چین تأسیس خواهند شد.

7- تنیس روی میز

تنیس روی میز، همانند بدمینتون، ورزش ملی کشور چین به شمار می‌رود. بیشتر قهرمانان رشته تنیس روی میز نیز اهل چین هستند.

بیشتر بخوانید:

8- والیبال

تیم والیبال بانوان چین یکی از مدعیان جهانی در میادین بین‌المللی است که بارها به عناوین برجسته در این رشته ورزشی دست پیدا کرده‌اند.

9- دوچرخه‌سواری

کشور چین مشهور است به : «سرزمین دوچرخه‌ها.» بیش از 700 میلیون دوچرخه در این کشور وجود دارد. دوچرخه یکی از ابزار مهم حمل‌ونقل نیز در چین به شمار می‌رود.

10- هنرهای رزمی چینی

این ورزش‌ها با فرهنگ ملت چین پیوند خورده است. هنرهای رزمی دارای قدمتی طولانی است که شامل انواع مبارزات اسلحه‌ای و دستی می‌شود.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *