خلاقیت یک شرکت چینی در ساخت باتری بدون کبالت

از آنجا که استخراج کبالت به تخریب محیط‌زیست می‌انجامد، یک شرکت چینی شروع به ساخت باتری‌های بدون کبالت برای خودرو کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، فلز کبالت در آلیاژهای برشکاری، فولادهای ابزار و در آلیاژهای مغناطیسی به کار می‌رود. از این فلز در ساخت باتری برای خودرو استفاده می‌کنند، اما از آنجا که هم ذخایر این نوع ماده کم است و هم استخراج آن به محیط‌زیست آسیب می‌رساند شرکت‌های بزرگی نظیر تسلا پاناسونیک و آی بی ام به فکر ساخت باتری‌های بدون کبالت افتاده‌اند. یک شرکت چینی نیز موفق به تولید این نوع باتری شد که می‌تواند تا 373 مایل مسافت را طی کند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

 

بیشتر بخوانید:

ایران در صادرات خودرو رقیب چین می شود؟

باخت تسلا از تولیدکنندگان خودروهای برقی در چین

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از انگجت منتشر شده، آمده است: یک مشکل مشترک وسایل نقلیه برقی اتکای آنها به باتری‌های لیتیوم یونی است که از فلزات سنگینی مانند کبالت ساخته می‌شوند، تاکنون تحقیقات زیادی در این باره انجام شده است. در این میان یک شرکت چینی به نام SVOLT ادعا می‌کند آماده تولید یک باتری بدون کبالت در مقیاس تجاری است.

این شرکت در «نمایشگاه خودروی چنگدو» باتری با ظرفیت ۸۲.۵ کیلووات ساعت داخل یکی از خودروهای شرکت «گریت وال موتورز» را به نمایش گذاشت. به گفته SVOLT این باتری در دمای معمول می‌تواند به ازای هر بار شارژ ۳۷۳ مایل طی کند و سرعت خودرو نیز در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر ساعت خواهد رسید.

پیش‌بینی می‌شود این باتری در خودروهای چینی به کار گرفته شود. اما زمان استفاده از فناوری جدید هنوز اعلام نشده است. همچنین ظرفیت تولید باتری بدون کبالت این شرکت نیز فاش نشده است.

البته باید اشاره کرد شرکت‌های دیگر باتری‌های بدون کبالت در مقیاس وسیع تولید می‌کنند. بیشتر خودروهای مدل ۳ تسلا که در چین فروخته می‌شوند، دارای باتری لیتیوم و فسفات آهن هستند که در شرکت «Contemporary Amperex Technology» ساخته می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *