91 درصد از دانش آموزان 12 تا 17 سال در چین واکسینه شدند

در حالی‌که اکثر کشورها در میانه واکسیناسیون بیماری کرونا هستند، چین توانست 91 درصد از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال خود را در برابر ویروس کووید 19 واکسینه کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، سرعت واکسیناسیون در چین رو به افزایش است. تا جایی که مقامات چینی از واکسینه کردن دانش‌آموزان 12 تا 17 سال خبر داده‌اند. با شیوع دوباره‌ی این ویروس در استان فوجیان و ابتلای 156 دانش‌آموز واکسینه نشده در چهار مدرسه و دو مهدکودک وزارت بهداشت چین به مدارس هشدار داد نسبت به این موضوع هشیار و حساس باشند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط همشهری آنلاین و رویترز منتشر شده، آمده است: دو واکسن اصلی چینی کرونا (ساخت شرکت‌های سینوفارم و سینوواک) برای کودکان بالاتر از ۳ سال تایید شده‌اند، اما مقامات مسئول هنوز کودکان زیر ۱۲ سال را واجد شرایط واکسیناسیون اعلام نکرده‌اند.

وزارت آموزش چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که مدارس نباید احتیاط را از دست بدهند و باید اقدامات بهداشتی ضد کرونا به شیوه‌ای کارآمدتر و هدفمندتر به انجام برسانند.

شهرهای پوتیان و شیاکن که اغلب موارد آخرین شیوع کرونا در چین در آنها شناسایی شده‌اند، همه کلاس‌های حضوری در مهد کودک‌ها و دبستان‌ها و اغلب کلاس‌های حضوری در دبیرستان‌ها را معلق کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

چین در یک روز، نزدیک به ده میلیون دوز واکسیناسیون انجام داد

۴۰۰ میلیون دوز واکسیناسیون کرونا در چین

این شیوع اخیر همچنین شهرها در سایر بخش‌های چین را هم واداشت تا پیش از تعطیلات جشنواره میانه پاییز در هفته آینده و تعطیلات یک‌هفته‌ای که از اول اکتبر (۹ مهر) شروع می‌شود، هشدارهای مسافرتی اعلام کنند، اما رسانه‌ها دولتی می‌گویند لزومی به منع کامل مسافرت‌ها نیست.

وانگ دنگ‌فنگ، یک مقام وزارت آموزش چین به تلویزیون دولتی این کشور گفت دانش‌آموزان و معلمان ترغیب می‌شوند در طول تعطیلات آینده سفر نکنند. چین واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله را در ماه ژوئیه (تیر) آغاز کرد. میزان واکسیناسیون ۹۱ درصد در میان دانش‌آموزان بالاتر از میزان پوشش ملی واکسیناسیون است که تا ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) اندکی کمتر از ۷۰ درصد است.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *