بازدید نخست وزیر چین لی کیچیانگ  از استان گواندونگ

نخست وزیر چین در حاشيه برگزاری یکصدوسی‌امین نمایشگاه کانتون، از گوانجو و فوشان بازدید کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، لی کیچیانگ عضو کمیته دائمی دفتر سیاسی کمیته مرکزی CPC و نخست وزیر شورای دولتی چین در حاشیه برگزاری یکصدوسی‌امین نمایشگاه واردات و صادرات چین_گوانجو (نمایشگاه کانتون) از 13 تا 15 اکتبر 2021 از فوشان و گوانجو بازدید کرد. وی بر عملکرد روان اقتصاد، اصلاح و آزادسازی، نوآوری تکنولوژیکی و توسعه با کیفیت بالا تأکید کرد.

در گزارشی که توسط کانال تلگرامی اخبار جنوب چین منتشر شده، آمده است: لی کیچیانگ به تأمین برق و زغال سنگ توجه زیادی دارد. وی از شرکت برق حرارتی  ووشا فوشان بازدید کرد تا از فرایند تولید برق و موجودی زغال سنگ این شرکت مطلع شود.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: “دولت تدابیری را برای اطمینان از تأمین زغال سنگ، افزایش تولید برق و تأمین مالی شرکت های تولید کننده برق اتخاذ کرده است. دولت به اقدامات خود برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها ادامه می دهد و همچنین اجرای سیاست کاهش مالیات مرحله ای را برای کاهش فشار هزینه شرکت های کوچک و متوسط بررسی می‌کند”.

در بازدید از گروه تولید لوازم خانگی Midea، مدیریت عالی گروه گزارش داد که برخی از شرکت های زیرمجموعه این گروه با کمبود برق مواجه شده اند.

آقای لی در این رابطه اظهار داشت: ” دولت اطمینان از استفاده عادی از برق برای شرکت‌ها، اشتغال و عملکرد پایدار اقتصاد را تضمین می کند”. وی همچنین، شرکت ها را تشویق کرد تا سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه را افزایش دهند و تولید چینی را به سطح متوسط ​​تا بالا ارتقاء دهند.

نخست وزیر چین در ادامه سفر به گوانجو از موزه تاریخ و آزمایشگاه دانشگاه سان یات سن بازدید کرد و با اساتید و دانشجویان دیدار کرد. وی گفت که دانشگاه سان یات سن دارای پیشینه عمیق و دستاوردهای ثمربخش است و امیدوار است بتواند به قله های دانشگاهی رسیده، استعدادهای بیشتری را پرورش دهد و سهم بیشتری در کشور داشته باشد.

آقای لی در آخرین مرحله از سفر خود در مرکز نوآوری Gongmeigang حاضر و از چندین شرکت نوآور مستقر در این مرکز بازدیدکرد. وی اطمینان داد که دولت به ترویج اصلاحات برای تحریک بیشتر کارآفرینی و نوآوری ادامه خواهد داد.

نخست وزیر، دستاوردهای استان گواندونگ در توسعه اقتصادی و اجتماعی را تأیید و اظهار امیدواری کرد که تحت رهبری قوی کمیته مرکزی حزب با شی جین پینگ به عنوان هسته اصلی، گواندونگ همچنان پیشگام اصلاحات و آزادسازی چین باشد و مشارکت بیشتر در توسعه کشور داشته باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *