چین به فکر تقویت مرزهای زمینی

چین قصد دارد قانون جدیدی در راستای امنیت مرزی خود تصویب کند. شایان ذکر است چین هدف خود از این قانون را حفاظت از مرزهای زمینی خود در برابر تنش با هند، طالبان و شیوع کرونا اعلام کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، طی سال‌های اخیر چین درگیر تنش با چین، شیوع کرونا و تأثیرپذیری طالبان بوده است. به این سبب این کشور تصمیم گرفت با وضع قانونی جدید از مرزهای زمینی خود حفاظت کند.

این تدابیر از اول ژانویه اجرایی می‌شوند که لزوما به معنای تغییر در چگونگی مدیریت امنیت مرزها نیست، بلکه این اطمینان را به چین می‌دهد که تا چه حد قابلیت دفاع از مرزهای خود را دارد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط ایسنا و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: چین از نزدیک تحولات افغانستان را رصد می‌کند، جایی که طالبان در ماه اوت به قدرت بازگشت، تا مقابل جریان احتمالی پناهجویان یا بنیادگرایان برای عبور از مرز و ارتباط با اویغورهای مسلمان در منطقه سین‌کیانگ چین را بگیرد.

در مرز هیمالیا، سربازان چینی از آوریل ۲۰۲۰ با نیروهای هندی درگیر هستند.

چین همچنین به دقت مراقب است که ویروس کووید را از مرزهایش دور نگاه دارد؛ امسال ترددهای غیرقانونی مرزی از میانمار و ویتنام موجب رشد موارد ابتلا به کرونا در استان‌های جنوبی “یونان” و “گوآنگژو” شد.

این اولین بار است که جمهوری خلق چین که ۷۲ سال پیش تاسیس شده است، قانونی اختصاصی را تعیین می‌کند که چگونه مرز زمینی ۲۲ هزار کیلومتری خود با ۱۴ کشور، از جمله روسیه و کره‌شمالی را مدیریت کند.

این قانون تصریح می‌کند که کشور چین اقدامات موثری را برای محافظت از حاکمیت ارضی و امنیت مرز زمینی خود حفظ به کار می‌گیرد.

ارتش و پلیس نظامی چین -ارتش آزادی‌بخش خلق و نیروی پلیس مسلح خلق- مسئول حفاظت از مرز در برابر هرگونه “تهاجم، تجاوز، نفوذ و اقدام تحریک‌آمیز” هستند.

این قانون تصریح می‌کند که چین می‌تواند مرز خود را ببندد، آن هم در صورتی که جنگ یا سایر درگیری‌های مسلحانه در نزدیکی چین امنیت مرزی آن را تهدید کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *