ثبات سرمایه گذاری خارجی عامل رشد یوآن

براساس گزارش منتشر شده از رویترز، همزمان ارزش پول‌های ملی دو اقتصاد اول جهان یعنی آمریکا و چین در مقابل دیگر ارزهای مهم جهان بیشتر شد. در حال حاضر قیمت یوآن چین در بازار ارز ایران برابر 4 هزار و 325 تومان است.

به گزارش تجارت ایران و چین، ثبات جریان سرمایه ورودی خارجی به چین در سطحی مناسب باعث شده تا جایگاه یوآن بیش از پیش تقویت شود. داده‌های منتشر شده از وزارت بازرگانی چین نشان دهنده این است که سرمایه گذاری مستقیم در این کشور طی 9 ماهه ابتدایی امسال به رقم 859.51 میلیارد یوآن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19.6 درصد بالا رفته است. بیشترین حجم سرمایه گذاری خارجی در چین با 31.4 درصد، به کشورهای آ. سه. آن تعلق دارد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در بین بخش‌های مختلف، سرمایه گذاری خارجی بخش خدمات نسبت به سال قبل 33.4 درصد و بخش فناوری 29.1 درصد افزایش داشت. دولت چین همچنان مایل به حضور بیشتر سرمایه گذاران خارجی در کشور خود است و وان شو ون، معاون وزیر بازرگانی چین، به این موضوع اعتراف کرده است.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات موجود بیانگر آن است که اکنون دولت چین در حال بازسازی شرایط اقتصادی کشور خود است و بهبود شرایط کار و افزایش تقاضای مصرفی و مخارج خانوار هم به خوبی این مسئله را بیان می‌کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *