چرا باید به چین محصولات غذایی صادر کنیم؟

واردات محصولات غذایی در کشور چین طی 5 سال گذشته رشد متوسط ​​سالانه تقریباً 15 درصدی را ثبت کرده است. آمار حاکی از آن است که در سال 2018 این کشور آسیایی بزرگترین واردکننده محصولات غذایی در جهان شده است و سالانه حدود 480 میلیون یوان (79 میلیارد دلار آمریکا) مواد غذایی وارد می‌کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، چندین عامل باعث افزایش تقاضا برای محصولات غذایی وارداتی شده است. در وهله اول، طبقه متوسط ​​چین در دهه‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است. این مصرف‌کنندگان قدرت خرید خوبی دارند. بدین ترتیب، آن‌ها به طور فزاینده‌ای علاقه به به‌روزبودن دارند. در نتیجه، تقاضا برای مواد غذایی وارداتی در این کشور، روند صعودی دارد.

بیشتر بخوانید: چه محصولات غذایی را می‌توانیم به چین صادر کنیم؟

طبق آمار، مناطقی مثل شانگهای، پکن و گوانگژو پتانسیل جذب واردکنندگان مواد غذایی را دارند. به عنوان مثال، در شهر چنگدو، 68 درصد از 14 میلیون شهروند آن از محصولات غذایی خارجی استفاده می‌کنند.

عامل دیگری که طی سال‌های اخیر اهمیت پیدا کرده و به افزایش واردات مواد غذایی کمک می‌کند، ایمنی مواد غذایی است. به عنوان مثال، چینی‌ها به شیر خشک تولید داخل اصلاً اعتقادی ندارند. به همین خاطر، واردات شیر خشک در این کشور رقم بالایی دارد.

به سه عامل در زمینه صادرات به چین باید توجه داشت:

  • محصولات با تقاضای زیاد: میوه، سبزیجات تازه، ماهی، گوشت، محصولات لبنی، روغن، غذاهای دریایی، قهوه، تنقلات و انواع شیرینی نیز مورد استقبال چینی‌ها قرار می‌گیرند.
  • بسته‌بندی مناسب: بسته‌بندی متناسب با ذائقه چینی رمز موفقیت در بخش مواد غذایی است. ظاهر زیبا، مشتری چینی را ترغیب می‌کند تا به محتوای درون بسته پی ببرد.
  • محصولات مطابق با ذائقه چینی‌ها: ممکن است لازم باشد محصولات را مطابق با سلیقه مصرف‌کنندگان دربیاورید. به عنوان مثال، ساکنان شمال چین بیشتر تمایل به غذاهای پرادویه دارند و جنوبی‌ها، غذاهای سبک‌تر را ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *