10 سوغاتی جالب و پرطرفدار که در چین باید بخرید

طبیعی است وقتی به چین سفر می‌کنید، اصلاً دوست ندارید دست خالی و بدون سوغاتی به خانه بازگردید. خوشبختانه، گزینه‌های زیادی در این زمینه پیش رویتان خواهد بود. کارشناسان تجارت ایران و چین در ادامه این مطلب 10 سوغاتی معروف چینی را به شما معرفی می‌کنند.

1- ابریشم چینی

گردشگران خانم معمولاً تمایل دارند تا لباس، فرش، رو تختی و سایر وسایل از جنس ابریشم را خریداری کنند. مبلغی که برای خرید ابریشم چینی خرج خواهید کرد، به کیفیتش بستگی خواهد داشت. اگر بودجه محدودی دارید، بهتر است به خرید بالش، شال یا کوسن ابریشمی بسنده کنید.

2- یشم چینی

دست‌بند، گوشواره، النگو یا سایر اقلام از یشم چینی می‌تواند گزینه خوبی برای سوغاتی باشد. یشم یکی از پرطرفدارترین سنگ‌های قیمتی در سراسر دنیا است. دلیلش هم آن است که یشم جلا و درخششش را از دست نمی‌دهد و در عین حال، مقرون‌به‌صرفه است. بودجه پیش‌بینی‌شده، بسته به نوع خرید شما بین 3 تا 80 دلار باید باشد.

بیشتر بخوانید: شش کاری که چینی‌ها از آن متنفرند

3- مروارید

دلایل زیادی به شما ثابت می‌کنند که مروارید را باید از خود چین خریداری کنید:

  • چین بزرگترین تولید کننده مروارید در جهان است.
  • تنوع زیادی از مرواریدها وجود دارد.
  • می‌توانید آنچه را که نیاز دارید، با قیمت های مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید.

انگشتر، دست‌بند، گوشواره، ساعت و سایر زیورآلات از جنس مروارید گزینه خوبی هستند.

4- چای چینی

چینی‌ها می‌گویند اگر تابه‌حال چای چینی ننوشیده‌اید، پس نمی‌دانید که معنای واقعی چای چیست. تنوع چای در چین بسیار بالاست. چای یاسمین چینی بسیار محبوب است که فقط در این کشور تولید می‌شود. البته، امتحان کردن چای اژدها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

5- طب سنتی چین

هزاران سال است طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بیماری‌های مزمنی مثل آرتروز، التهاب، دیابت، فشار خون بالا، متابولیسم کند و  … دارید، حتماً سراغ طب سنتی چینی بروید. مصرف درازمدت آن‌ها اثر استفاده از داروها را خواهد داشت. جاده نانجینگ منبعی از فروشگاه‌های طب سنتی است.

6- نقاشی و خطاطی

چین قدمتی بیش از 1000 ساله در زمینه خطاطی و خوشنویسی دارد. خطوط زیبای چینی را می‌توان روی پارچه‌ها، سفال‌ها، سرامیک‌ها، کاردها و سایر وسایل مشاهده کرد. در صورت تمایل، حتی می‌توانید وسایل خوشنویسی چینی را خریداری کنید.

7- ظروف چینی

بدون شک، ظروف چینی یکی از بهترین‌ گزینه‌های خرید در این کشور به شمار می‌روند. در ظروف چینی، ترکیبی از هنرهای مختلف اصیل چینی به کار رفته است. در فرهنگ غرب، تولید پرسلان را صرفاً به چین نسبت می‌دهند. شهرهای گوانجو، فوشان و جینگدیجن منبع تولید ظروف چینی و پرسلان به شمار می‌روند.

8- چهار گنجینه مطالعاتی

کاغذ، سنگ جوهر، چوب جوهر و قلم‌مو چهار رکن گنجینه مطالعاتی فرهنگ چین را تشکیل می‌دهند. اگر در چین هستید، حتماً به موزه‌ شهر ممنوعه بروید و از گنجینه مطالعاتی آنجا دیدن به عمل بیاورید.

بیشتر بخوانید:

9- سرامیک

سرامیک‌های چینی در کل دنیا مشهور هستند. هزاران سال است که سرامیک‌ها در آشپزخانه‌ها، بازارها، کارخانه‌ها و مزارع چینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه، می‌توانید از موزه‌هایی بازدید کنید که سرامیک‌هایی با قدمت چند هزارساله در خود جای داده‌اند. دست شما برای انواع خرید در هر حجم دلخواه، بسیار باز است. پکن، شانگهای، هنگ کنگ و مغازه‌های کنار جاده فومین منبع غنی از سرامیک هستند.

10- لباس‌های سنتی چینی

لباس‌های متنوع چینی می‌توانند گزینه خوبی باشند. از محبوب‌ترین لباس‌ها می‌توان به هانفو، چانگشان و کیپائو اشاره کرد. در این بین، کیپائو از همه مشهور است، چون ترکیبی از فرهنگ غربی و شرقی است. حتی اگر بودجه شما کمتر از ده دلار است، باز هم خواهید توانست بعضی از انواع پوشاک اصیل چینی را خریداری کنید.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *