تورم بی سابقه در آمریکا؛ دولت تعرفه های مالیاتی بر کالاهای چینی را بازبینی می کند

معاون وزیر خزانه داری آمریکا با بیان اینکه دولت برای کاهش تورم بی سابقه در این کشور هر اقدامی را انجام خواهد داد، از تصمیم «جو بایدن» برای بررسی بازبینی و قطع کردن برخی تعرفه های مالیاتی بر کالاهای چینی خبر داد.

به گزارش تجارت ایران و چین از خبرگزاری «رویترز» «والی آدیمو» معاون وزیر خزانه داری آمریکا، گفت: دولت جو بایدن قطع برخی تعرفه های مالیاتی بر کالاهای چینی را مورد بررسی قرار می دهد، اما باید توازن در کاهش کوتاه مدت قیمت ها در برابر نیاز بلند مدت در رقابت ناعادلانه را از سوی چین برقرار کند.

بیشتر بخوانید:

چین خواستار لغو تعرفه های تجاری آمریکا شد

آمریکا معافیت گمرکی محصولات پزشکی چین را تمدید کرد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، آدیمو در گفت و کوی زنده تلویزیونی با شبکه «سی ان ان» با بیان اینکه ما در حال بررسی این تعرفه ها هستیم، گفت: معتقدم مهم ترین مسئله برای هر آمریکایی این است که بداند رئیس جمهوری به انجام هر کاری متعهد است تا هزینه ها و قیمت ها را به روشی پایدار کاهش دهد.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که دولت جو بایدن برای کاهش نرخ تورم بی سابقه در این کشور هر اقدامی از جمله تولید بیشتر انرژی و کاهش کسری بودجه فدرال را در دستورکار خود قرار می دهد.

اظهارات والی آدیمو در میانه بحث های فراوان درون دولت بایدن درباره گنجایش کاهش برخی تعرفه های نوشته شده در بخش ۳۰۱ به ارزش صدها میلیارد دلار واردات کالاهای چینی در جهت کاهش تورم در آمریکا منتشر شد. مالیات های تنبیهی بالای ۲۵ درصدی که در زمان دولت «دونالد ترامپ» در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اعمال شد در بحبوحه جنگ تجاری تلخی میان دو اقتصاد بزرگ جهان صورت گرفت.

از سوی دیگر «جانت ییلن» وزیر خزانه داری آمریکا از قطع کردن برخی تعرفه های غیراستراتژیک بر مصرف کالاها طرفداری کرده بود. این درحالی است که «کاترین تائی» نماینده سازمان تجارت آمریکا گفته بود تعرفه ها باید به عنوان بخشی از یک استراتژی سراسری برای وادار کردن چین به قبول تعهداتش و پایان دادن به کارهای اقتصادی سوءاستفاده گرانه مورد بررسی قرار بگیرد.

هفته گذشته جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت در حال ارزیابی اقدامی برای قطع تعرفه های مالیاتی واردات کالاهای چینی می باشد.

رئیس جمهوری آمریکا، وزیر خزانه داری و دیگر مقام‌های دولتی با «جروم پاول» رئیس ذخیره ارزی فدرال این کشور دیدار کردند تا نرخ تورم اخیر در آمریکا را که در ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده ارزیابی کنند.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *